بازار سرمایه از شنبه (۷ تیر ۱۴۰۴) فعالیت عادی خود را از سر خواهد گرفت سقوط ارزش دلار در جهان به پایین‌ترین رقم در ۳ سال اخیر (۶ تیر ۱۴۰۴) سقوط هفتگی ۱۲ درصدی قیمت نفت (۶ تیر ۱۴۰۴) معاون وزیر جهاد کشاورزی خبر داد: تکلیف قانونی برای خودکفایی ۹۰ درصدی در محصولات اساسی تمدید مجدد لغو پرواز‌های داخلی و خارجی در شمال، جنوب و غرب کشور تا ساعت ۱۴ فردا (۷ تیرماه ۱۴۰۴) شرایط استفاده از برق برای استخراج رمزارز در کشور تسهیل می‌شود طلای جهانی در مسیر کاهش قیمت (۶ تیر ۱۴۰۴) ذخایر ارزی و تجارت خارجی کشور مطلوب است | جنگ هیچ مشکلی برای تولید و تجارت کشور ایجاد نکرد افزایش ۰.۶ درصدی نرخ تورم سالانه در خرداد ماه ۱۴۰۴ بیمه مرکزی: سازوکار ارزیابی خسارت خودرو‌های آسیب‌دیده به زودی اعلام می‌شود توضیح بانک سپه درباره برداشت مبالغ از حساب مشتریان تثبیت قیمت طلا از فردا (۷ تیر ۱۴۰۴) وزیر جهاد کشاورزی: مردم منتظر کاهش قیمت برنج باشند | آغاز توزیع ۶۰ هزار تن برنج بازار بورس از شنبه ۷ تیر ۱۴۰۴ با چه دامنه نوسانی آغاز به کار خواهد کرد؟ ۶۷ درصد از درآمد‌های تهرانی‌ها صرف پرداخت اجاره می‌شود تحریم‌ها تنها ۱۰۰ هزار بشکه از فروش نفت ایران را کاهش داد زنجیره ارزش صنعت نفت، قهرمان بی‌صدای روز‌های بحران سوخت قیمت امروز خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۵ تیر ۱۴۰۴) + جدول بررسی قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۵ تیر ۱۴۰۴) | کاهش قیمت‌ها تمدید لغو پرواز‌های داخلی و خارجی در شمال، جنوب و غرب کشور تا ساعت ۱۴ فردا (جمعه، ۶ تیر ۱۴۰۴) دستورالعمل استرداد وجه بلیت پرواز‌های لغو شده اعلام شد لزوم آغاز تبدیل وضعیت نیرو‌های شرکتی و خدماتی | کارگران آتش نشانی و خدماتی سنگ تمام گذاشتند قرائت کنتور برق تهرانی‌ها از شنبه (۷ تیر ۱۴۰۴) طبق روال گذشته انجام می‌شود قیمت امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۵ تیر ۱۴۰۴) | دلار چه قیمتی دارد؟ قیمت دلار جهانی امروز (۵ تیرماه ۱۴۰۴) | دلار جهانی به کف قیمت چند ساله سقوط کرد مرحله سوم طرح کالابرگ الکترونیکی ویژه دهک‌های یک تا سه درآمدی از شنبه (۷ تیرماه ۱۴۰۴) آغاز می‌شود+ جزئیات نرخ امروز طلا در مشهد چقدر است؟ (۵ تیر ۱۴۰۴) بانک مرکزی: تأمین ارز واردات در مدت ۳ ماه از ۱۲.۳ میلیارد دلار گذشت
سرخط خبرها

سیگنال منفی به بازار خودرو | خودروسازان کاهش تولید داشتند + نمودار (۹ خرداد ۱۴۰۳)

  • کد خبر: ۲۳۰۹۲۶
  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۶
سیگنال منفی به بازار خودرو | خودروسازان کاهش تولید داشتند + نمودار (۹ خرداد ۱۴۰۳)
اطلاعات خودروسازان در سایت کدال سازمان بورس به روز شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، سه خودروساز بزرگ کشور در پایان اردیبهشت ۱۴۰۳ به نسبت اردیبهشت سال گذشته افت ۱۷.۵ درصدی تولید را در کارنامه ثبت کردند.

ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو در پایان دومین ماه از فصل بهار ۱۴۰۳ در مجموع حدود ۱۱۶ هزار و ۲۰۰ دستگاه انواع خودروی سواری را در خطوط تولید خود تکمیل کردند. آنها در مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱۴۰ هزار و ۸۵۰ دستگاه از محصولات حاضر در سبد محصولات سواری خود را تولید کرده بودند تا شاهد کاهش تیراژ حول و حوش ۲۴ هزار و ۷۰۰ دستگاهی در تولید انواع سواری در سه شرکت خودروساز بزرگ کشور در بازه زمانی مورد بررسی باشیم.

بررسی اطلاعات فروش خودروسازان نیمه دولتی در پایان اردیبهشت سال جاری حکایت از افت نزدیک به ۱۳ درصدی دارد.

سیگنال منفی به بازار خودرو | خودروسازان کاهش تولید داشتند + نمودار (۹ خرداد ۱۴۰۳)

ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو در پایان دومین ماه از سال جاری حدود ۱۰۴ هزار و ۴۵۰ دستگاه خودروی سواری را برای متقاضیان فاکتور کردند. تیراژ فروش خودروسازان یاد شده در همین بازه زمانی در سال گذشته خبر از فروش حول و حوش ۱۲۰ هزار و ۲۵۰ دستگاهی دارد؛ بنابراین شاهد هستیم که به زبان درصد ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو حدود ۱۵ هزار و ۸۰۰ دستگاه کمتر از محصولات سواری خود را روانه باز کرده اند.

افت فروش یاد شده زنگ خطر را برای بازار به صدا در آورده و می‌تواند روی قیمت بازاری محصولات سه خودروساز بزرگ کشور تاثیر منفی داشته باشد.

سیگنال منفی به بازار خودرو | خودروسازان کاهش تولید داشتند + نمودار (۹ خرداد ۱۴۰۳)

سیگنال منفی که از تولید و فروش خودروسازان در اردیبهشت ۱۴۰۳ روانه بازار شد می‌تواند اثر خود را در خرداد امسال روی قیمت‌های بازاری تا حدی بگذارد. این مساله می‌تواند این ذهنیت را در خریداران تقویت کند که خرید خود را جلو بیندازند.

این احتمال وجود دارد که کفه حضور خریداران در بازار به نسبت فروشندگان سنگین شده و نمودار قیمت‌ها روند صعودی به خود بگیرند.

تحلیلگران معتقدند دلیل اصلی این افت تولید و فروش را باید در ضعیف شدن بنیه مالی شرکت‌های خودروساز به دلیل نرسیدن مجوز افزایش قیمت جست و جو کرد.

به روز نشدن لیست قیمت‌های محصولات تولیدی خودروسازان سبب می‌شود تا آنها نتوانند به موقع نقدینگی را به قطعه‌سازان تزریق کنند. همین اتفاق می‌تواند فیتیله تیراژ تولید را پایین بکشد. افت تولید سبب می‌شود خودروسازان محصول کمتری هم برای عرضه به بازار فاکتور کنند.

باید منتظر ماند و دید خودروسازان در چند ماه پیش رو می‌توانند افت تولید و فروش خود را جبران کنند یا خیر؟

منبع: اقتصادنیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->